Bu yazımızda Türk Hava Yolları'nda pervaneli uçaklardan sonraki jet döneminin ilk uçağı olan TC-JAA kuyruk tescilli Topkapı adlı uçağımız başrolde.
DC9-15 modeli olan uçağın seri numarası 47048, band numarası da 35.
İlk kez 17 Mayıs 1966'da uçan uçağımız 3 Temmuz 1966 günü Continentâl Havayolları adına N8964 plâkasıyla 7 Ağustos 1967 gününe kadar uçmuş, o günü de bizim Kırmızı Kuyruk'a dâhil olmuş.
Bu yazıdaki resimler o günlere ait, üst sınır ise 21 Mart 1973 günü üretici firmaya geri dönmüş.
DC9-15 modeli olan uçağın seri numarası 47048, band numarası da 35.
İlk kez 17 Mayıs 1966'da uçan uçağımız 3 Temmuz 1966 günü Continentâl Havayolları adına N8964 plâkasıyla 7 Ağustos 1967 gününe kadar uçmuş, o günü de bizim Kırmızı Kuyruk'a dâhil olmuş.
Bu yazıdaki resimler o günlere ait, üst sınır ise 21 Mart 1973 günü üretici firmaya geri dönmüş.
Dilerseniz sizleri ilk jetimizle sanal da olsa biraz gezdireyim. Nereye gitmeyi isterdiniz?
Örneğin Londra'da bulunan Heathrow Havalimanı.
Başka bir örnek İsviçre'de bulunan Zürih Havalimanı.
Ya da Avusturya'da bulunan Viyana Havalimanı.
Bizden sonra da aşağıda ayrıntısını çıkardığım havayollarında değişik plâkalarla uçtuktan sonra günümüzde dünyanın bir yerinde kahve ve yemek yeri olarak kullanılmakta.
Resmi tıklayınca kaynağına erişebilirsiniz. Bir sonraki yazıda bizden sonraki dönemi anlatan resimleri olacak.
Ve işte uçağımızın son manzara-i vaziyet-i umumiyesi olarak Kolombiya'ya bağlı Cerro De Oro denilen bir dağın başında restoran olarak hayatına devam etmekte.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder